Talo Ahonlaidalla: Irtiotto

tiistai 23. tammikuuta 2018

Irtiotto

Niin kuin aiemmassa postauksessa mainitsin, olin viikonloppuna siskoni luona Helsingissä. Vierailun päätarkoitus oli stand up -koomikko Jim Gaffiganin keikka Kulttuuritalolla. Tykkään stand up -komiikasta paljon ja kun siskoni kysyi halukkuuttani lähteä hänen kanssaan kuuntelemaan alan amerikkalaista huippua, niin tarjousta ei tarvinnut kauaa miettiä. Keikka ylitti kaikki odotukset ja naurulihakset olivat kovilla! Hauskan lisän iltaan toi suomalaiskoomikoiden bongailu yleisön joukosta.







Kävimme myös Helsingin talvipuutarhassa sekä Ateneumissa ihailemassa klassikkoteoksia ja Von Wrightin veljesten töitä. Vaikka en mikään taideasiantuntija olekaan, niin kyllä nuo perinteiset maalaukset kauniine vanhoine kehyksineen ihastuttavat silmää kovasti.

Näin maalla viihtyvänä ja rauhallisesta elämänmenosta nauttivana minulle riittää tällaiset lyhyet visiitit pääkaupunkiseudulle. Yksi asia, mikä Helsingissä kuitenkin ihastuttaa ovat keskustan kauniit vanhat rakennukset. Täällä kotikaupungissa kun keskusta on täynnä moderneja rumiluksia rakennuksia ja lähes kaikki vanhemmat rakennukset on jostakin kumman syystä purettu.



  Kyllä tällainen pieni irtiotto arjesta on aina välillä paikallaan. On mukava päästä näkemään vähän toisenlaisia maisemia ja tehdä muutakin kuin tiskata, pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa. Vaikka kyllä minä tykkään näistä kotipäivistä. Tänäänkin mittari näytti aamulla lähes -25 astetta pakkasta, joten laitoin takkaan tulen ja taidamme viettää rauhallisen päivän kotona pikku nuhanenien kanssa.



ILOISTA VIIKON JATKOA!

8 kommenttia:

  1. Siellähän kuulostaa olleen oikein onnistunut irtiotto. :) Mun piti omalla reissullani ennen joulua käydä Ateneumissa katsomassa tuo näyttely, mutten lopulta ehtinyt, kun mulla meni aika noita kauniita rakennuksia ihastellessa ja tutkiessa. :D Mun mielestä myös Helsingin keskusta on kaunis vanhoine rakennuksineen ja mua ilahdutti suuresti myös ystävälliset ja auttamishaluiset ihmiset, kun suunnistin turistikartta kourassa kohti museoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä oli! Minun ei onneksi tarvinnut kartan kanssa suunnistaa, kun kuljin koko ajan siskoni perässä. Hän haki minut suoraan asemalaiturilta ja saattoi kotiin lähtiessä samaan paikkaan. Muuten olisinkin ollut ihan hukassa, kun en ole Helsingissä paljon liikkunut. :D

      Poista
  2. Minäkin olin viikonloppuna Helsingissä.Messuilua ja shoppailua, ruokailuja ja julkkisten bongailua meilläkin! Lyhytkin lomanen piristää. Toin vaan tuliaisina sen nuhan mukanani...Kävin viime pääsiäisen aikaan Talvipuutarhassa vuosien tauon jälkeen. Ihana se on aina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä lyhytkin loma on mukava piristysruiske! :)

      Poista
  3. Oli varmasti mukava ja kiva vaikka pienikin irtiotto arjesta.
    Ihana toi puutarha.
    p.s. oletko osallistunut blogissani arvontaan ?

    VastaaPoista
  4. Kiva, että reissu oli onnistunut. ❤ Reilu vuosi sitten olin ystäväni luona Helsingin vilinässä. Oli mukava reissu, mutta kyllä oli kotiinkin mukava palata. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reissu onnistui tosi hyvin, mutta oli kiva palata tänne vähän rauhallisempiin maisemiin. :)

      Poista

Viestisi ilahduttaa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...